Citat:
Ursprungligen postat av pianilss
Hej!
Har varit runt i övärlden ett tag men har aldrig varit på Sifnos! Hur är det? Kan man typ jämföra med ngn annan ö? Lugn ö eller? Kommer att åka nästa sommar med mina två tonårsbarn en 11 -åring samt vi två vuxna. Är det för lugnt för dem tror ni? Kommer försöka kombinera med Mykonos ( som är en av mina favoriter). Hur tar man sig lättast mellan dessa öar? Båt eller flyg?
I år har vi endast varit 13 dgr på Milos som är Favoritön. Därför valde vi i år att ligga still på en ö länge! Provade då inrikesflyg från Aten. Smidigt och billigt! Så nu är det dax att börja planera för nya resor  ! Hoppas på många svar! Pia
|
Sifnos är en av mina favoriter. Turistinformationen som ligger nära hamnen hade när jag besökte ön en förteckning över alla boenden med telefonnummer och enkel karta. Ett i mitt tycke föredömligt sätt att organisera boendeerbjudandena på. Hoppas det fungerar än. Jag tycker själv att det är lättare att välja boende på plats när jag besöker en plats för första gången än att förboka ett alternativ.
Eva