Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-18, 18:29
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sen ankomst Aten samt pingsthelg

Instämmer med bägge föregående talare. Det absolut tidigaste ni är ute ur ankomsthallen är 02.00. Mer troligt en ½-timme senare. Sedan har ni en timme till Pireus där ni ska hitta hotellet osv... Ni kommer att behöva gå upp innan ni går och lägger er...

Utanför ankomsthallen finns en stor "lokal" där det finns nattöppna fik mm. Stanna där och sov lite, ta en fika eller något att tugga på, och vänta på första bussen till Rafina. Jag har för mig att första Catamaranen mot Naxos går redan vid 07! Det innebär att ni bör vara i Rafina vid 06 för att köpa biljetter. Dvs ni måste lämna flygplatsen 05 - 05.30! Kolla när första bussen går när ni landat. I värsta fall ta Taxi. Kostar c 30 € och tar 30 - 45 min.

Det blir inte mycket sömn det dygnet, men ni är framme på Naxos vid 9 - 10-tiden. Med lite flyt får ni hotellrum direkt och kan sova någon timme innan det är dags för första badet.

Kolla på GTP, länk finns på Kalimeras förstasida, i början av Maj hur tidtabellerna ser ut. Det kan även finnas tidiga föbindelser från Lavrio. Det finns alltid förbindelsr från Pireus, men det är längre och knöligare att åka den vägen.

Peter
Svara med citat