Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-16, 09:47
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Hur träffades du och Grekland?

Jag hamande på Kreta av en slump i Februari 1995. Jag var 19 år och mina föräldrar trodde inte att jag ville följa med. Det slutad med att jag hittade resa och såg till att vi faktiskt kom iväg. Apollo var det enda resebolag som hade resor till Kreta den tiden på året och allt som allt var det ca 60 turister i stan. Första kvällen var det välkomstmiddag på en av de få restauranger som var öppna på vintern, Restaurang Toscana. Vi hade en underbart trevlig middag och kvällen avslutade på baren brevid som hette My Place. Till My Place kom även den svenska servitrisen som jobbade på Toscana och hux flux hade hon raggat mig till att jobba en säsong på Kreta!
Efter en underbar vecka med ca 25 grader i luften återvände vi till Sverige där jag i princip packade om väskan och letade en ny resa ner. I Mars 1995 återvände jag till min första jobbsäsong i Rethymno som sedemera blev 5 och därfter varje år på semesterbesök!
Jag tror min förälskelse till staden och ön beror på att vi fick möta Kreta under en tid på året då det är som mest genuint, bara vi och lokalbefolkningen vilket gav oss en bild av Rethymno som är få förunnat!
Jag är också lyckligt lottad eftersom min man blev lika förälskad i Kreta som jag när jag introducerade platsen för honom 2003 och även han ser ön som det självklara resemålet! Än roligare nu när döttrarna börjar snappa upp språket och gör succe bland mina kära vänner i stan!
Svara med citat