Hej!
Arkasa är en väldigt trevlig by med få turister, lite tyskar och holländare men absolut ingen "invasion"..

Det finns flera bra tavernor och någon bar också.
Stranden Agios Nikolaos är en jättefin sandstrand.
Vi bodde hos Eleni studios i tre nätter och det var helt ok. Jättefint läge och en välskött pool. Man bor i bungalows. Vi tyckte att standarden på boendet var ganska enkel och att fönstren var lite små..fick lite "bunkerkänsla".
Eleni och hennes man var väldigt trevliga och man har ca 5 minuters promenad in till Arkasa.
Det finns ingen strand nedanför Eleni utan det är en brant kust, men utsikten är väldigt fin.
Vi valde att bo på västkusten för vi vill ha kvällssol och se på solnedgången.
Vi funderade också på att bo i Kyra Panagia. Vi åkte dit på utflykt och platsen är fridfull och mycket vacker! Men, solen försvinner redan på eftermiddagen och det är en brant och lång serpentinväg ned.
Man känner sig lite isolerad..och det finns bara två tavernor vill jag minnas.
Inne i Pigadia är det mysigt att ströva omkring, men jag skulle inte välja att bo där. De flesta hotellen ligger längs med den långa stadsstranden, inget fel på den men vägen går bakom och det är bara ett långt hotellområde.
Vi var runt och kollade även på Ammopi, men där vile vi inte stanna. Kändes för turistigt med bara hotell som låg utspridda.
Arkasa är en riktig by och det gillar jag bäst. Vi bodde resten av tiden i lilla fiskebyn Finiki(två kilometer från Arkasa). Finiki tyckte vi mycket om, men där finns inget boende med pool.
Mvh. Stina