Hej ! Tack för din "respons" !
Blue Star Ferries hade åtminstonde i fjol en biljettkategori som kallas "Super-economy-tickets". Går du in på deras turlista ( för 2007 ) , alltså som ännu ej är uppdaterad inför 2008 hittar du dessa priser. Gör du idag en "spökbokning" på rederiets hemsida får du bara upp kategorin economy. Dessa ligger mycket riktigt på 30 Euro. De billigare kostar alltså bara 10 Euro. Praktiska skillnaden väl på båten är i princip noll. Jag mailade faktiskt Blue Star förra veckan och frågade men har tyvärr till dags datum inte fått något svar. Men ... i "sedvanlig" Grekisk anda brukar det ta "lite tid" så när jag får veta återkommer jag ! Möjligt att någon annan på forumet har koll. Ja bokade alla fall dessa biljetter på nätet , betalade med kort , fick direkt bokningsbekräftelse och bokningsnummer. Dessa visar du upp på rederiets "lilla" kontor alldeles bredvid båten och får då dina biljetter. Har dock hört lite olika här att man inte alltid kan boka de billigare via nätet men som sagt , vi gjorde det förra gången ! Förra året förbokade jag någon gång i mars-april tror jag och då var även turlistan uppdaterad. Därför "tror" jag att det kanske kan vara så att man ännu inte kvotat ut antalet billiga biljetter. Dessa är nämligen i "begränsat antal" per avgång.