[QUOTE=Agapi;114575]Tack alla för ert intresse. Det jag också skulle vilja veta är hur ni underhåller era barn i bilen.
Kan tänka mig att barn blir väldigt rastlösa under en så här lång bilresa. Hade tänkt ta med min laptop så de kan se någon dvd. Mer?
Hur ofta rekommenderar ni att man ska stanna och rasta?
Vi har ju åkt till och från Grekland i massa av år, dottern som snart blir 18 år var 3 veckor vid sin första bil resa ner.....så våra 3 barn har vanan inne..

men lyssna till musik, sagor, läsa böcker, tidningar, rita, ha olika lekar, sjunga, tävla med varandra geonom att räkna bilar.... man väljer en färg på en bil och sen räknar man dem under tex 15 min...flest bil färg vinner....

och så klart se någon film, spela spel gamla vanliga hederliga spel och tex gameboy, playstation etc....sen är det inte helt fel att även TITTA ut och se och uppleva, låta barnen kolla kartan och hålla sig uppdaterade om var man är! Vi brukar stanna varannan timme, och när barnen var mindre vid någon lekplats som det finns gott om ialla fall i Tyskland utmed Autoban, där fick de springa av sig ordentligt!
När det gäller sova så sover vi för det mesta på Hotell åker av de stora vägarna och hitta mindre pensionat i någon by, billigare samt mycket mysigare. Sen har det ju hänt att vi har sovit i bilen några timmar, men inte jag.....kan inte slappna av då utan känner bara oro, så det är inget jag rekommenderar.
Camilla