Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-16, 22:00
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Hjälp att välja - Kreta eller Samos med barn

Vi har åkt till Kreta sen vår dotter var 2 år, dvs 4 grr. Första gången charter till Chania, Platanias. Trevligt med barnpool, fin strand etc. Dock extremt turistigt och enorm trafikerad hyvudgata. Vi som alltid innan "luffat på egen hand" kände att detta var inte vi....

År 2 (dottern 3 år) båtluffade vi med avslut i Georgiopoulis, Kreta. Ett betydligt trevligare resemål. Mysig by, fin strand och inte allt för mycket charterkänsla. Dessutom god mat med grekisk känsla.

År 3 båtluffade vi med Almyrida som start. En verklig hit. Almyrida hade fantastiskt fina stränder, god mat och vi bodde ypperligt med underbar utsikt. (Isadora Apartments) Dock var det en lång trappa till byn/stranden som inte passar småbarnsfamiljen. Almyrida beach hotel har fin pool och bra boende.

Sista året (2007) "billuffade" vi på södra kreta. Paleochora var vår start, och där är yppeligt för småbarnsfamiljen som älskar det genuint grekiska. Mysig by, fina stränder , god mat samt att det finns charter dit. Jag vet att det finns ställen med pool, men kommer inte riktigt ihåg vad de heter. Jag tror det finns tips om du söker på Paleochora.

Kort sagt rekommendera Kreta till alla... Det finns så mycket att välja på. Jag har dock inte varit på Samos, så jag kan inte jämföra. Lycka till!

Suz
Svara med citat