Nå blir jeg kanskje lite objektiv, men vil anbefale Troulakis Taverna 5 min å gå inn i Agia Marina (retn. Chania). Det ligger på strandsiden, etter en stor lekepark hvor det forresten er moro for de små. Man går ned rett etter en liten matbutikk og bakeri, og det står skilt der med Troulakis Taverna & Hotel. Der har de flott mat både på dagtid og kveldstid, kjempetrivelige ansatte (drives av Marias bror Kostas) og de har lekepark for barna!
Dere bør også prøve Tartuffo (pizzarest.) som ligger rett ved siden av Inka på taxitorget i Platanias. Den ligger på strandsiden av veien og har et stort skilt med navnet på ute ved inngangen. Her er de meget hyggelige og har mye god mat for barna. Kan også anbefale Diogenis som ligger oppe på taket på denne Inka butikken jeg nevner. Der er det flott utsikt, stor plass og veldig god mat. Her bør man spise greske småretter (meze) og drikke husets vin.
Kan også anbefale en tur til Lomnopoulis Waterpark. Den ligger ca 30 min kjøring oppover mot fjellene (Lefka Ori) i bakgrunn av Platanias. Det går sånne små tøffetog dit, moro for barna men litt humpete. Man kan da kjøpe pakker med togbillett og inngang i prisen, men da er man avhengig av å dra til faste tider begge veier, det er også billigere å ta taxi dit men avtal da fastpris før dere drar
Når det gjelder bilutleie må dere IKKE velge Speed Wheel, han er en skikkelig luring!! Det ligger en bra en borte ved Troulakis Taverna, men også en liten koselig "vekslebu" rett før sentrum i Platanias har utleie av biler. Den ligger på samme side av veien som hotellet, og har en trang liten trapp opp til et lite koselig kontor, hvor mor & datter (Maria) jobber. Husker ikke navnet nå, men det står et hvitt skilt med EXCHANGE og car rental på veggen ved inngangen. De kan anbefales (leid der flere ganger selv). Bare husk på å be om et skikkelig barnesete når dere leier, i Hellas er det IKKE viktig med slike ting, men de har forstått at vi nordboere vil ha sikkerhet