Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-02, 16:32
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Sv: Thessanoliki - vad finns att göra där?

Citat:
Ursprungligen postat av Flisan Visa inlägg
- Blir förvånad över att det inte finns direktflyg dit fr Arlanda, eller jag kanske är för tidigt ute (080103)?
Direktflyg kan vara svårt, de flesta flighterna är med mellanlandning men enligt min mening helt OK. Kollade med MALEV (ungersk) och gjorde en testbokning 1 person Arlanda-Saloniki. Ut 18 juni och hem 10 juli. Totalpris 3.507 SEK. Kolla de stora bokningssajterna (finns bl a på Kalimeras förstasida) och jämför mellan de olika flygbolagen. Kolla även Apollo som också flyger till Saloniki.

Någon ö att besöka i "när"området får väl bli Thassos men då måste ni köra/åka från Saloniki till Kavala, en resväg på omkring 20 mil (enkel tur).

Rekommenderar ett besök på stadens Arkeologiska museum + Vita tornet (ligger nära varandra) Besök gärna också de gamla saluhallarna inne i centrum, här finns också många traditionella tavernor OCH gatuförsäljare som kan vara ganska påträngande.

Halkidiki är redan nämnt och är ett givet resmål för mig - Underbara vyer, bra vägar och många små fina badvikar, speciellt det mittersta benet. En tur ovanför de 3 benen rekommenderas verkligen. Kör upp i bergen och in i småbyarna - Vackert så det förslår.

//Zanét
Svara med citat