Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-29, 10:53
anoula
Gäst

Standard Sv: Vad kostar taxi från flygplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Miali Visa inlägg
Ojdå. Men vilket hotell åkte ni till då? Minns du vilken tid på dygnet det var? (tänkte om utbudet av taxibilar är olika beroende på när på dygnet man kommer).
Det finns alltid taxi när du kommer fram. Du går bara rätt över gatan så står de uppradade. Det enda du behöver tänka på är att komma överens om priset innan ni sätter er i taxin (brukar inte alltid behövas, men en del chaufförer vill gärna lura till sig ett par euro, särskilt under högsäsong).

Jag brukar alltid ha köpt med mig en flaska vatten innan, eftersom man ofta får en värmechock när man kommer fram. Väl i taxin ber jag taxichauffören veva ner fönstren, sedan lutar jag mig tillbaka, dricker mitt vatten och njuter av den varma grekvinden i håret och insuper den grekiska atmosfären och lyssnar till chaufförens bouzoukiskval på radion.

När jag tänker på det utgör den här första taxiresan en stor del av min privata greklandsnjutning... Jag kommer lokalbefolkningen nära direkt när jag stigit av planet. Utbyter några ord med chauffören, frågar om vad som hänt på ön sedan sist, skrattar åt byskvaller och får det där extra förväntansfulla greklandspirret i magen.
Svara med citat