Sv: Golden Sand i Chryssi Akti
Hej!
Vi har bott på ett hotell som ligger granne med Golden Sand i ett antal år. För oss har Golden Sand varit det hotell man passerat igenom för att komma till Supermarkets, busshållplatsen och andra hotell/restauranger för att äta.
Eftersom jag inte bott på hotellet själv kan jag inte uttala mig om service, rummen etc. Men jag kan området ganska bra.
Strax intill hotellet finns två minimarkets, och bussen till Chania passerar förbi. Det är jättesmidigt att åka buss till och från Chania, även om man har små barn. Stranden ligger nära och är jättefin, men när det flaggas med röd eller gul flagg ska man akta sig för att bada, för undervattensströmmarna kan vara riktigt starka. En gigantisk leksaksaffär ligger i närheten (på gångavstånd); fråga efter Jumbo och ta god tid på er! Matställen finns det några stycken inom gångavstånd, mest inom hotellen. Men åker man in till Chania så finns det mängder att välja på där. Som sagt, det går väldigt smidigt med bussen.
Förresten, det hotellet vi brukar bo på och som jag verkligen kan rekommendera heter Triton.
Trevlig fortsättning!
|