Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2005-07-11, 10:49
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Bo vid Plaka beach

Citat:
Ursprungligen postat av Brige
Paradiso är mycket omtalat för sin goda mat
//Birgitta, som ännu inte har provat på, men hört av andra matglada vänner
Hej Alexandra! Nyss hemkommen från 2 veckor i Maragas/Plaka har jag pinfärsk info till dig i detta ämne.
Det finns många tavernor och restauranger utmed Plaka, givetvis så tunnas de ut ju längre bort man kommer men det är gott om dem, standen är ju lååång . En av de allra bästa är enligt mitt tycke O´Manolis taverna som ligger vid Maragas Camping. Där bjuds alla förbipasserande på vin/godis på kvällen utan att man blir eller känner sig det minsta "inkastad". Personalen är trevlig och maten god. Där finns också en välutrustad supermarket med det mesta man kan behöva för turistlivet+ lite till. Som sagt är även Paradiso bra, där bjuds man också på perfekt solnedgångsutikt om man så önskar. Paradiso har även buffefrukost som inte är så tokig för det facila priset av 5 euro/vuxen. Har man som jag en ytterst matglad son på 10 år som äter gratis blir detta rena klippet!
Om man mot förmodan efter en tid blir lite trött på bara grekiska smaker och vill ha nåt hetare så kan jag rekommendera TexMex restaurangen Picasso i Plaka, mycket bra TexMexkäk men kanske lite dyra, men deras Margaritas...mm Det finns en Picasso i Naxos stad också.
Centrum finns inget i detta området, det närmaste blir ju Agia Anna/ Prokopios
Vill man handla lite mer seriöst så tar man sig in till stan, lokalbussen går 1gg/halvtimmen (minst) kostar ca 1,2 euro enkel resa.
Till A.Anna promenerar man på ca 10 min. Ett hett tips: Skall du promenera kvällstid är ficklampa mycket bra att ha för att synas bättre, vägen är delvis kolsvart och vissa kör ju som ....
Ha en skön semester!! // Lotta
Svara med citat