Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-30, 10:00
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Inget Karpathos sommaren 2008 :-(

Lite allmänt flumm: :-)

Det var annars en lite märklig upplevelse att besöka Karpathos för andra gången sommaren 2007 efter att ha semestrat på Thassos ett år emellan. När jag nu var 3:e gången i Grekland så får jag inte längre lika stor wow-feelis genast jag ser ett grekiskt hus eller en smal bergsväg. På sätt och vis blev det en lite tom klänsla efter denna sommars resa. Detta kan iofs ha att göra med att frun var gravid i sommar och att vi därför tog det ganska lugnt och mest låg (i skuggan) på beachen. Jag är inte såå intresserad av beachliv och skulle hellre traska runt i små byar uppe i bergen. Månne man drabbas av samma syndrom som när de gör uppföljade till filmer när man besöker samma ställe flera gånger - man känner att man måste göra allt man gjorde senast, men dessutom lite till?

En annan bidragande orsak kan ha varit att vi hade hyrbil under hela vistelsen detta år och att det kanske gjorde att vi kände press på att åka någonstans varje dag. iofs var det skoj att bara hoppa i bilen och åka till Achata eller Amoopi, men jag tror att hyrbil i 3 dagar skulle vara tillräckligt

Höjdpunkterna under sommarens resa var besöken till Arkasa och Spoa. Jag skulle gärna ha stannat längre i dessa :-)
Svara med citat