Sv: Tortyr
Till en början vill jag bara förtydliga (så där i allmänhet, men i synnerhet för Mr Nikospapp) att min intention med mitt inlägg var absolut inte att starta något "uppror" bland kalimeror!! Infantil tanke!!
Anledningen till inlägget var snarare en förhoppning om eftertanke, hos oss som reser mycket till (och kanske ibland t o m bor/ vill bo i) Grekland. En stilla fundering om hos var och en...är mitt val av semestermål/drömland rätt?
Om man beaktar att övergrepp faktiskt sker? Att mycket av den forna juntans "kultur" lever kvar i vissa delar av det grekiska samhället. Vill jag resa dit då?
Vidare ville jag nog veta om vi bara hade haft enorm otur i vårt möte med den grekiska polisen, eller om detta hänt andra, det vi upplevde!!
Jag tackar för inlägg och tycker att jag till stora delar fått bekräftat det jag tidigare anat och trott! Men inte haft vilja att veta av! Tack Zanet, Kriti/Nikos och Marianne!!
Frågan är nu bara...vart reser man i stället??? Italien, Spanien, same shit, different name!! Och inte alls lika vackert eller lika god mat!! Så vart reser man?
|