Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2007-11-25, 01:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Grekisk musik-DVD

MERA! Jag vill ha fler tips! Nytt eller gammalt spelar ingen roll. Det är musiken som är det viktiga!

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Men du Peter, du ska ha en riktig Quinna...
Där är vi helt överens Marianne... Alexio låg rätt högt upp på min imaginära lista redan tidigare. Jag har läst mycket gott om henne. Men jag tror inte jag har hört så mycket av henne. Men en del på Arion eller andra radiokanaler utan att egentligen tänka på det. Som nu:
[FONT='Arial Narrow', Arial]TSIGARO ATELEIOTO (LIVE)
› XARIS ALEKsIOY
[/FONT]

Kopierat från Arion som går i bakgrunden! Hoppsan som det kan bli... Men då vet jag precis vem det är för den rösten missar man inte. Och hon är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
När Du är trött på den rekommenderade med Alexiou, så ska Du lyssna på Messologhi, med George Dalaras, Dulce Pontes mfl och sen avsluta med Stamatis Spanoudakis DVD från Herodes Attikus " Dio wradies sto Hirodio" Då har Du tre helt olika men lika fantastiska DVD!
Dalaras är aldrig fel. Jag får väl ge mig där trots att jag försökte sabla ner honom för ett antal år sedan. Han har gjort mycket bra grejer. Jag har ju några CD med honom. De andra känner jag inte till så det kan bli spännande.

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
...den med Dalaras och Dulce Ponte, det var den som vi nämnde förra året i september, minns du?
Jo, jag kommer faktiskt ihåg det! Jag har ett, för vissa, obehagligt gott minne... Jag kommer även ihåg när vi satt i baren på färjan och någon inte kände skillnad på Metaxa och Whiskey... Men vi kanske ska förbigå det med tystnad...? Fy Peter, FYYYYY......

Citat:
Köp den i nyårspresent - till dig från dig!
Både Julklapp och Nyårspresent? Är jag verkligen värd det? Hmmm... Tja, kanske... Jo, jag har faktiskt varit rätt snäll i år...

Tack Marianne. Tack Lissi.

Och så ser jag fram mot fler förslag. Jag lär inte nöja mig med bara tre Grekiska DVD:er...

Peter
Svara med citat