Sv: Tortyr
Hej på er alla!
Angående detta med polisvåld i Grekland. Nikos hur länge sedan var det som du bodde i Grekland? Det verkar som om att du har glömt bort den bistra sanningen. Jag är också grek och heter också Nikos. Jag är uppväxt i Aten, på 70-80 talet när jag var ung fick jag många gånger uppleva polisens maktfullkomlighet, när som helst och var som helst kunde man bli stoppad av polisen utan den minsta anledningen och bli medtagaren till polishuset, för att sedan bara bli tillsagd att försvinna innan man fick stryk dessutom, så Nikos, jag tror att det är Du som har en felaktig bild av grekiska polisen. De flesta greker vet väl att Polisen i Grekland är korrupt och det våld som vi nu fick se på tv inte bara drabbar invandrare och asylsökande utan också ”vanliga" greker. Dessutom har jag två poliser i släkten, både min kusin och farbror är poliser, så jag har hört många historier genom åren. Det som förvånar mig mest av allt är att Du Nikos skriver i stort sett att alla svenskarna naiva och tror på allt medan att vi greker kan allt och är världens trevligaste människor!! Ruttna ägg finns alltid överallt var än man är, inget fel med Grekland som land, men det är dom "ruttna äggen " som förstör det vackra "konta sta ksera kegonde ke ta xlora"
Du har tydligen bara ”bott” i Sverige, men långt ifrån anammat det som vi greker säger "opou gis ke patris" dvs att ta seden dit man kommer.
Ante gia mas
Nikos som lånade Kritis inloggning.
PS. Jag har nu sagt min åsikt och tänker inte kommentera saken vidare.
|