Ämne: Tortyr
Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-24, 03:40
Liselottes avatar
Liselotte Liselotte är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Tortyr

Såg på nyheterna även jag!

Ingen kan låta bli att bli upprörd och beröras....Frågan är vad vi Kalimeror kan göra åt det?

Själv är jag en total Greklands freak, minst 2 ggr per år!!

Men är jag sååå Greklands tokig att jag inte kan ändra resmål?...Nää, här går gränsen, i a f för mig!

Inkfich, du är "gammal i gamet" har du aldrig varit med om något konstigt med polisen i grekland?

Janne, du som håller i hela (toppen!!) sajten, tycker inte du att polisen med jämna mellanrum "överreagerar"?

Själv är min erfarenhet av grekiskt polis inte god...och då måste jag tillägga att detta var "turist polisen" (dvs den "snällare varianten) som jag hade kontakt med. Det handlade, kortfattat, om att vi var med om en stöld på hotellrummet (nägot som är VÄLDIGT OVANLIGT I GREKLAND!! första och enda gången på ca 40 resor!!) som vi polisanmälde...och, efter klagomål på polisrapporten, blev häktade för!! Vi släpptes, så klart, men först efter att vi visat att en av medlemmarna i gruppen jobbade på svenska försvarsministeritet!!

Kanske är alla filminspelningar (från TV) är på just sådana "tjuvar" som stal vårt guld då.... eller, så är det på desperata människor som flytt sitt land.

Spelar ingen roll för mig, inte ens tjuven som stal mina guldsmycken ska bli slagen (bakbundna) av polisen!! Då åker inte jag mer till Grekland...hur innerligt jag än älskar det landet och den naturen.

Elsalinn!! Jag håller helt med dig i dina första inlägg!! Jag kan tyvärr inte flytta från mitt eget land (däremot påverka det!!) men jag KAN välja mina semestermål!!
Frågan är vad säger ni andra?

Liselotte

Senast redigerad av Liselotte den 2007-11-24 klockan 03:53.