Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-16, 20:58
Assars avatar
Assar Assar är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Hotell på Karpathos

Jag kan ingenting om hotellen du skriver om, men där vi bodde nu i september, via Ving, på hotell Iolkos, kan jag INTE rekommendera.
Hård trafik, trist omgivning, vad de "tre stjärnorna" bestod av fattade vi aldrig.

I övrigt är Karpathos en oerhört trevlig ö. Karpathos stad jämfört med Naxos stad är dock stor. Karpathos har ny, och rätt trist bebyggelse, Naxos har sitt Kastro och är mycket mera pittoreskt,

MEN, efter ett par dagar tar man Karpathos stad till sitt hjärta!. Staden lever sitt eget liv, sitt vardagsliv, och bryr sig inte så mycket om turisterna som vad Naxos gör. Det ÄR trevligt i hamnen och krogarna är bra. Första dagen i Karpathos stad undrade jag var jag hade hamnat.
Stendött under siestatiden, bullrigt och trafikerat. Men det ändrade sig efter ett par dagar. Jag gillade den mera avslappnade attityden, det var vi som kom och fick ta seden där!

I övrigt är Karpathos en fantansikt ö, återvänder nog hellre dit än till Naxos! Stranden i Pigadia är oerhört underreklammerad. Vi var runt ön, till Apella (kanon), till Lefkos, till Apella, till Diafani, men faktum var att stranden i Pigadia blev vår favorit ändå! Om man letar lite, bortom strandrestaurangen, 5 min väg, sandbotten, härliga vågor, 27 gr (mitten september), lugnt på stranden, utsikt mot stan, vad kan man mera önska!

För varje dag som gick blev vi allt mera förtjusta, jag och dottern.
Och maten allt godare, i synnerhet i "slutet" av hamnen.

Åk till Karpathos, det är inte jätteviktigt var man bor, men jag skulle nog välja ett hotell (för ovanlighetens skull) utmed stranden.
Svara med citat