Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2007-11-12, 08:01
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Et lite hyggelig møte med det greske helsevesenet

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Men: hon blev inte ovanligt illa behandlad - hon blev tvärtom behandlad som alla andra patienter, med stor sannolikhet.

- men omvårdnaden, den får patientens anhöriga svara för.

Jag minns inte att varken pappa eller vi blev otrevligt bemötta - snarare kanske lite barskt. - men nånstans var vi så tacksamma över att han fick kompetent behandling, att det överskuggade resten.
For å ta det siste først, det er k l a r t at det å få kompetent behandling er det som er viktigst, godt at det gikk så bra med din far, Inkfish

(- hun jeg skriver om valgte å reise hjem til Norge og ble operert her, forsikringsselskapet hadde vært veldig hjelpsomme)

Jeg er ikke helt ukjent med at det e r en annen tradisjon i sydlige land, enn det er hos oss i Norden.
Men jeg trodde det, med årene, hadde endret seg l i t t, at en turist som ikke hadde noen pårørende å få hjelp av ville bli møtt på en bedre måte.
Å bli behandlet "barskt" er vel ikke så langt fra det mine bekjente oppfattet som ,"uvennlig" kanskje og sikkert vanskelig nok, når man har smerter, er alene i et fremmed land, med et (for de fleste) fremmed språk og har hatt et uhell /er syk.
Å få et oppmuntrende s m i l og/eller et "klapp på skulderen" i forbifarten ville bety m y e i en slik situasjon, selv om man ellers måtte forsøke å klare seg selv!
Og det er d e t jeg ikke kan forstå
Her på Kalimera har vi gjennom årene skrevet "side opp og side ned" om de gode opplevelsene vi har hatt i ferien, hvor vennlig, blid, interessert og hjelpsom den "jevne" greker er, og det e r de jo, med fhv få unntak!
Hva skjer når de begynner å jobbe i helsevesenet? - sine gode menneskelige egenskaper skulle de vel ikke miste
Kari

Senast redigerad av kari den 2007-11-12 klockan 08:08.
Svara med citat