Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-05, 20:47
Alrutss avatar
Alruts Alruts är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Riga - er det noe sted å besøke?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikkel Visa inlägg
vi ønsker anbefalinger på litt spesielle restauranter også. Var i Budapest i fjor høst der vi fikk anbefalt Sir Lancelot som var virkelig en plass som falt i smak hos oss begge to. Kjempegod mat og en helt herlig underholdning. Er det noe tilsvarende i Riga? Vi liker det som er litt utenom det "vanlige"
Ok. Da vil jeg foreslå: a) en av byens middelalderrestauranter, der de (angivelig) serverer middelalder-mat i (ekte) lokaler fra midddelalderen. Det betyr bl.a. ingen poteter og tomater, for de kommer jo fra Amerika, som ikke var oppdaga ennå i middelalderen. F.eks. Rozengrāls (et kvikt søk bringer deg til hjemmesiden deres). b) prøv latvisk kjøkken, i hvert fall hvis dere ikke har fobi mot svinekjøtt, surkål og poteter . Jeg har likt meg på Staburags, men har ikke vært der på en stund. Evt. Alus ordenis. c) i mer eksotisk retning anbefaler jeg kaukasisk (armensk eller georgisk) mat, f.eks. på den armenske restauranten Aragats.

Omtaler av alle disse og mange flere steder finner du i reiseguiden In Your Pocket, som oppdateres jevnlig og stort sett er mer pålitelig enn de guidebøkene som finnes. In Your Pocket finnes på nettet, men kommer også ut på papir (kjøp den i en kiosk eller bokhandel når dere kommer til Riga).

Citat:
vil også ha anbefalt en "spa-plass" som passer oss begge.
Ja, der har jeg dessverre ingenting å komme med. Ingen erfaring med spa .

Citat:
vi reiser på torsdag den 22 nov. og retur mandag den 26. Tenkte å ta en tur til Jourmala. Er det å anbefale?
Som nevnt før, er det fint i Jūrmala. Det er jo primært en badeby som er til dels stille og forlatt i november, men det er fint å gå tur på stranda (husk varme klær, det kan blåse godt), og det er en del gamle/fine/falleferdige hus å titte på.

Håper dere får en fin langhelg !
Alruts
Svara med citat