Las Palmas
Nu när vintermörkret sänker sig runt oss planerar jag och dottern med son för en liten resa med direktflyg från Umeå. Bekanta på jobbet reser ibland till Las Palmas och de säger att staden har utvecklats till en modern spansk ganska stor stad med trevliga affärer och restaranger. Vi ska mest koppla av, äta gott, strosa och titta i klädaffärer, kuriosa, antikt, gallerier etc. Event kombinera med några dagar på sydkusten där det finns riktigt bra hotell som är prissänkta nu i december. Barnbarnet är för litet för att vara i direkt sol så sol och bad blir det ganska lite av. Har någon bott på Vings hotell Riu Flamingo eller Riu Palace Maspalomas som Ving nu har bra priser till. Verkar gå att kombinera med 3 nätter i Las Palmas. Andra tips eller erfarenheter vill vi gärna höra. Jag har själv bara besökt Gran Canaria en gång för mycket länge sedan och jag har inga stora förväntningar på ön som jag vet är väldigt präglad av massturism. Vill dock bo bra med tanke på lilla barnbarnet. Har rest en del charter med ving och de har nästan alltid överträffat mina förväntningar. Vi har varken tid eller möjlighet att resa längre bort och med en bebis lockar direktflyget oss att göra en liten vinterresa.
Eva
|