Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
*host* Alltså, det är nog hans jobb att säga så. Den person som citeras i Två dagar som ligger bredvid mig just nu är vd för kommunikationsbyrån JMW som jobbar med "sociala medier" vilket de själva definierar så här: Sociala medier innefattar de digitala kommunikationsformerna som finns för att dela upplevelser, åsikter och innehåll.
Denne arbetsgivare jobbar alltså med sajter som Facebook. Alltså är det nog mindre anmärkningsvärt om han förutsätter att arbetssökande hos honom finns på Facebook.
Här är hela citatet:
"Om inte personen finns på Facebook frågar jag mig om han eller hon verkligen har koll. Om personen finns där frågar jag mig hur mycket information hon lämnar ut. Vill jag verkligen ta del av det där?"
|
Ja, jag har ju som sagt inte läst reportaget och det där förändrar möjligen perspektivet något, eller klarlägger det åtminstone. Jag antog nog att arbetsgivaren var i mediabranschen, annars hade det ju varit mer långsökt att tänka så. Inte desto mindre har personen fattat vad det handlar om. Sin integritet ska man ju inte göra avkall på någonstans.