Nja, det jag närmast menade var just rättigheterna.
Om du exempelvis tittar på Telendos under Snabbval resmål, så ser du att copyrighten till texten är min, och bilden Jannes "egendom".
Visserligen kan vem som helst "knycka" såväl text som bild, men när du registrerar dig på exempelvis Facebook så avsäger du dig alla rättigheter överhuvudtaget. All information om dig, alla bilder och allt annat du lägger ut där är enligt avtalet ej längre din "egendom", utan tillhör Facebook.
Juridiskt sett är det en stor skillnad, jämfört med exempelvis Kalimera.
Det var bara det jag ville påpeka.
Att sedan Microsoft därtill har pumpat in drygt 1,5 miljarder kronor i Facebook gör mig än mer fundersam. De lär ju knappast ha gjort det av ren välgörenhet. En god gissning kan ju vara att de vill komma över just all användarinformation, som folk glatt och villigt lagt in om sig själva och andra. Vad MS därefter ska ha all denna information till är väl inte så svårt att gissa heller...
R