Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-06, 09:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jag har bestämt mig!

"En gång rökare, alltid rökare" är en devis som man ju inte kan veta om den stämmer förrän man har varit icke-rökare resten av livet

Men en sak är säker, det tar mycket längre tid att helt bli av med rökbegäret än man tror när man slutar. Jag vet ju iofs inte om det gäller alla, men för mig var det så. Det är 16 år sedan jag slutade och jag kan fortfarande, om än väldigt sällan, bli fruktansvärt röksugen! MEN det är bara ett sug, inte ett begär - och det är stor skillnad.

Numer har jag ingen svårighet att låta bli att röka när jag blir sugen, men det är nog inte mer än 5-6 år sedan jag fortfarande fick stålsätta mig och plocka fram min INNERSTA VILJA att inte röka, för att inte göra det. Hade jag fallit till föga då, hade jag säkert börjat om.

Nu kan jag röka om jag vill utan att börja om. Sist jag gjorde det var sista kvällen på Karpathos för tre år sedan: då rökte jag tre cigg på en kväll. Å det var sååå gott!! Nästa dag var det inga problem att låta bli.

Men om någon tar fram en cigarr DÅ är jag fort framme och tigger

Malin det kommer att gå jättebra för dig om du verkligen har bestämt dig! Nu är det ju så många som har slutat så det kan anses bevisat att det egentligen inte är svårt, bara men verkligen VILL sluta. Grattis till den första besegrade prövningen!
Svara med citat