Sv: Thassos 5/9 - Kouros Studios i Limenas - Getingar
Hej Helida!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mycket, fast jag har besökt Thassos tjugotals gånger men aldrig i september. Har dock läst såsom du också att det finns mera getingar på den tiden, men det beror säkert mycket på orten. På tyska sidor har jag läst nu att denna sommar inte har varit särskilt svår med getingar. Men om din dotter är mycket allergisk, lönar det sig visst att ta med medicin för säkerhets skull. Folk har olika medel mot getingar. Du vet kanske följande: man tar kaffepulver på aluminiunfoli och tänder det eller lägger lite fläsk? på bordet. Man säger att det hjälper. Jag har inga egna erfarenheter. Säkert finns det också några apparater för att köpas, men om dom vet jag inte mera.
Kouros Studios syns ligga efter Apollos katalog lite längre i inre delen av byn. Så många nyare hotel och pensionat har blivit byggda under några år att jag inte känner dom alla.Säkert hittar ni många goda tavernor där nära, t.ex. familjetaverna Takis vid torget 28.Oktoberplats.
Hoppas att nån kan hjälpa dig mera och känner Kouros Studios.
Ha en trevlig resa! Om det bara är möjligt, hyr en bil och kör lite på östra kusten av ön. Där finns det härliga stränder t.ex. Makriammos och Golden Beach (Chrissi Ammoudiá) och vacka bergbyar. Man kan också köra billigt med bus.
Eija
|