Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-28, 13:28
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Re: Sv: "Rumsraggare" i Heraklion?

Citat:
Ursprungligen postat av ulrikas Visa inlägg
John, skäms dina vänner över Hersonissos-Maliaområdet? Varför? Man kan hitta pärlor överallt, så också i detta område!
Når mine venner sier de skjems over stedet, har det å gjøre med de samme forhold som gjorde at folk i området demonstrerte i forrige måned. I demonstrasjonene deltok både hotelleiere og andre næringsdrivende, komunnalt ansatte, til og med borgermesteren, og "vanlig folk".

Bakgrunnen for demonstrasjonene beskrives slik av Reuters:

The protesters want the government to crack down on tourist agencies promoting sex and fun for young tourists in Malia, more police to maintain order, and more controls on nightclubs which they say encourage excessive drinking with cheap drinks.
For years, Malia, considered the Ibiza of Greece, has been a popular tourist destination for British tourists under thirty and thousands flock to it every year. TV has shown pictures of apparently drunk youths engaging in public sexual acts, violence and vandalism.

Kjernen ligger nok i det siste avsnittet, oppfatningen av Malia som Kreta's Ibiza, et partysted uten gresk preg og identitet, som i og for seg kunne ligget hvor som helst rundt Middelhavet, og som mine venner betrakter som helt fjernt fra det Kreta de ønsker vi skal oppleve.

Men når det er sagt, så er jeg hjertens enig med deg i at man kan oppleve perler også på de mest uventede steder, noe jeg har sagt gjentatte ganger her i forumet, både når det gjelder Rhodos by, Agia Marina/Platanias, og andre steder som ofte omtales nokså foraktelig som "turistghettoer", både her og andre steder.
Svara med citat