Det är, som Elisabeth skriver, en minst sagt backig väg... Vi hyrde bil och kommer så göra nu igen när vi ska tillbaka om mindre än 4 veckor

Vi har hyrt av Discovery som ligger till vänster i Y-korsningen, längs med vattnet, inte på vägen ut ur byn. Vi hyrde också en dag av någon på vägen ut ur byn men försäkringsvillkoren var minst sagt luddiga... Discovery är raka och tydliga och så vitt vi förstår så är alla försäkringar inkluderade. Den här gången blir det bil från Discovery hela veckan. De stora (?) vägarna är fina om än kurviga och backiga.
Den lilla, lilla vägen ner till den fina stranden (som jag glömt namnet på...) precis innan macken med den underbara utsikten strax innan Glossa är inte att rekommendera med bil

Ner gick ju bra men tillbakavägen... Ojoj, vi höll på att inte komma upp

Galet brant och halt för det hade regnat.
Ni måste åka ut till kyrkan Agios Ioannis sto Kastri! En underbar eller hemsk väg, det beror på hur man är lagd
Vi har bara varit på Skopelos en gång men vi förälskade oss fullständigt i ön och ska åka tillbaka nu om 3,5 veckor. Jag känner hur känslorna och längtan väcks nu när jag skriver detta inlägget...
Underbara gränder att flanera i, härliga stränder, underbar natur med fantastiska dofter, god mat såsom skopelitisk cheese pie... Jag skulle kunna skriva mer men kanske jag måste jobba lite istället

Ni har en härlig ö framför er!