Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-21, 01:19
nadia nadia är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Apropå vilket vin!

Jag har nu inte varit i grekland ännu.... Men hoppas kunna börja mina resor till sommaren 2008 och då prova viner främst...

Av de viner jag har provat i sverige däremot måste jag säga att mina favoriter hitintills har varit, Gaia Estate "agriogioto" och en lite överraskning Ameythtos Cava, (detta är ett bordsvin , för dem som inte känner till greklands vinlagar, och beteckningar) Ameythtos är ju försig en klassisk druva Cabernet Sauvignon, fast det de har gjort med smakerna är helt underbara..tyvärr finns den inte kvar i sverige idag, till min stora sorg och de vet inte om de ska ta tillbaka den igen...

Gaia estate, har jag tre flaskor av en som jag ska dricka när jag har flyttat och sedan en flaska till om fem år och en till om tio år...Som ett litet experiment för att se hur den förändras...

Jag hoppas de kommer tillbaka till sverige annars kommer jag ha en morrot för mina resor till grekland måste ju köpa hem bra viner ibland...

Men jag måste säga att de är mina favoriter,,,...

vita är jag inte så förtjust i längre om man inte räknar med Samos Vin Doux, även där har jag lite att undersöka då Samos har flera olika kvalitéer på sina viner och olika namn...skulle vara kul att höra ifrån någon som kanske har provat dem, och se vad de tyckte...

Ja ja jag skulle kunna sitta och skriva hur mycket som helst ...

Men i alla fall jag föredrar faktiskt röda viner än så länge utav dem jag har provat...

//Nadia
Svara med citat