Ämne: Lufthansa....
Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-18, 02:30
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lufthansa....

Citat:
Ursprungligen postat av Argyris Visa inlägg
Det finns även en regel om vikt och storlek av handbagage, även denna kommer att skärpas... Nico
Jadå. Det har varit på gång rätt länge nu. De flesta bolag tillåter bara 5 Kg handbagage, men det finns några få som har högre gräns. Och det kommer vartefter att bli mycket hårdare med måttbegränsningen och viktkontrollen av handbagaget. Vartefter kommer även handbagaget att bli "taggat" och kollas när man går genom säk-kontrollen. Smugglat undan handbagaget och inte har en "tagg"? Då kommer det att bli problem.

"Placera handbaget under stolen framför er!" Har ni hört den förr? Det finns en anledning till det. Därav måttbegränsningen. Förvaringen ovanför är egentligen enbart till för kläder och lättare saker! Det är inte kul att få 5 Kg i huvudet om man flyger genom oväder och luckorna går upp.

Jag flög genom ett riktigt oväder över Alperna för ett antal år sedan där en del luckor öppnade sig. T o m flygvärdinnorna fick order från piloten att sätta sig och spänna fast sig... Det skakade och hoppade ordentligt en stund...

Vad jag glömde skriva i mitt förra inlägg var att Lufthansa även har ett rykte om sig att underhålla sina plan väldigt väl och har väldigt skickliga piloter. Det sista har jag från en teknisk servicechef på SAS som jobbar på Arlanda...

Peter
Svara med citat