Hej. Var nyligen i Lassi.
Det är hyfsat jämn klass på restaurangerna, och ingen sticker ut så där jättemycket.
Några bra tips:
SIRTAKI: har en fin och luftig gård med bra grekiska specialiteter. Min favorit lamb-kleftiko smakade väldigt bra här.
IONIO: även detta är en restaurang med grekiska specialiteter. Prova gärna deras Red snapper -riktigt god.
-Gillar ni pizza så ska ni självklart testa VEDUGNSPIZZAN. Det är bland de godaste som jag har ätit.
Ska ni hyra bil och ut och åka. Missa då inte restaurang PANORAMA i den lilla byn Agonas som ligger på vägen upp mot Myrthos. Ett tips är att befinna sig här vid solnedgången som här är otroligt vacker från terassen. Restaurangen har bra priser. Ett tips är att äta haj-filé som smakar förträffligt !
I Argostoli kommer jag inte ihåg namnen på tavernorna som vi besökte, men ett bra tips är att gå dit där de gamla grek-farbröderna sitter efter hamnvägen. Det finns ett ställe som ligger snett mittemot grönsaks- och frukthallarna som serverar utsökta fläskgrillspett indränkta i färsk citron. Ett flertal äldre herrar brukar sitta här och äta detta !