Har varit på lesvos 3 år i rad (04-06) och verkligen älskar ön! Det är Plomari jag förälskat mig i!
Tänkte tipsa er om lite ang. Plomari/Agios Isidoros
* Sandy Bay hotel, längst upp på backen i A.I. har en Superbra resturang med jättegod mat. Det måste ni prova.

*Sen finns det en resturang som finns precis innan Hotel Isidoros, som ligger på en terass, en trappa upp. Om man ska äta där ska man ha mycket god tid på sig, där får man vänta länge på maten..

*Resturangen som ligger bakom Hotel Isidoros har jättegod mat! Ägaren talar även lite svenska/norska/danska, Prova deras cheeseballs, och Zucchiniflowers!! mmmm

*Pebble Beach hotel är familjeägt och Angela som sitter ute vid entren om dagarna är mamman i familjen. Och de kommer från Usa så de kan engelska väldigt bra!

*Försök att inte åka taxi i Plomari så sent om nätterna, för många taxichaffisar har druckit..och kör ännu galnare än de brukar. Det finns några kända chaffisar som man inte vill åka med!

. Dels gubben med hela sin värld i bilen och en som har en grek-flagga i baksätet! De är både fulla o kör som galningar jämnt!
*Jag rekomenderar att man hyr bilar eller moppar från Pebble Beach, det e dom man kan lita på. De två uppe i backen är bröder med de från Mirsini hotel i A.I. och Oceanis hotel i Plomari. Alla 4 är bröder!..Jag har erfarenheter av att de luras. Det gör dom inte på Pebbles.

*Man kan åka buss från A.I. till plomari, då äre ba o hoppa på bussen precis nedanför kyrkan i Agios isidoros. Busstiderna står på skylten vid muren till Diskotek Xodos. Och bussen från plomari mot mytilini kan man oxå ta till A.I. då stannar den utanför kyrkan..Och jag tror det e ungefär samma priser som med taxin, kanske lite billigare!

*Båtutflykterna går inte längre, av vad jag hörde förra året. Makis på Mirsinihotel har sålt sin båt. Han kanske köpt en ny i år. Annars kan man åka till Turkiet från Mytilini o gå på marknaden i Ayvalik. Typ världens största och miljontals besökare, tisdag o torsdag varje vecka. Där ska man inte ha klaustrofobi!

*Diskotekena i A.I. är mest för grekungdomarna i byn. Antingen så är man på isidos, lilla baren vid korsningen, eller på Xodos stora diskoteket i korsningen. Sen finns det även ett stort disko utanför Plomari som heter The Rocks den åker alla till på lördagarna..
Åh jag älskar verkligen Plomari..önskar jag kunde åkt ner i år igen!..men nästa år blire!!