Citat:
Ursprungligen postat av Rossa
Våra barn är 13 och 15 och eftersom det är vår första båtluff så har vi alla så svårt för att bestämma oss vilka öar vi ska se. Vi väljer imellan Paros, Antiparos eller Koufonissi och Amorgos och Naxos eller så kanske vi ska strunta i Naxos och åka till nån av dessa andra öar direkt från Santorini. Någon som har några synpunkter. Tacksam för alla råd och tips vi kan få till en velig familj. 
|
Jag tyckte att stränderna på Koufinissi var härliga, men mina barn klättrade på väggarna där redan när de var i mellanstadieåldern, vilket jag nog skrev om i gamla fourumet. Jag upplevde det som ett stort skandinaviskt dagis/fritids, där personalen för ovanlighets skull är föräldrarna. Och dötrist på kvällarna för vuxna som är ute med större barn, som vill göra saker.
Alla är olika, så också tonåringar. Men det kan nog vara kul att åka till ställen där det finns jämnåriga. Det är perfekt på första öluffen att få lite av det bästa på Naxos. Man kan sen lätt åka över till Paros och Antiparos och känna in var man trivs bäst. Ios vågar man väl knappt föreslå... men det är ett säkert kort.