Ämne: Athen-Mykonos
Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-09, 20:20
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Athen-Mykonos

Jag håller med Arne om att det där låter väldigt stessigt... Och ska ni till Myconos den tiden är billiga färjebiljetter ert minsta problem! I Aug är det fullt med folk på M och det är dyrt. Riktigt dyrt! Det är det även i vanliga fall. Och ni kommer att ha svårt att hitta boende. Dessutom är det så att em- och kvällsförbindelserna en fredag i Aug lär vara rätt fulla med folk från Athen som ska till M för att festa. Finns stor risk att ni inte får tag i biljetter.

Citat:
Ursprungligen postat av LinneaW Visa inlägg
...pa morgonen Fredag 24/8 klockan 02.55.
Då föreslår jag att ni skippar Athen, sover en timme i ankomsthallen och sedan tar bussen direkt till Rafina. Ca 30 - 40 min. Enklare och snabbare än att ta sig in till Athen och Pireus. De första färjorna till M börjar gå vid 7-tiden. Ni bör vara i Rafina vid 6-tiden för att köpa biljetter. Då kan ni välja på Catamaran, drygt 2 timmar ca 50 - 60 €, eller stor båt 5 - 6 timmar och ca halva priset. Då har ni också störst chans att hitta hyfsat boende direkt när ni kommer fram. Kommer ni på kvällen är det svårt att hitta boende. Mycket svårt.

Det finns många förbindelser in till Rafina på Måndagen. Stor färja vid 10 - 11 på fm som är inne vid 15 - 16. Passar det? Det finns förbindelser både tidigare och senare. Kolla här vad som passar: http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp

Men har ni en tight budget så föreslår jag som Arne att ni väljer en annan ö! En helg på Myconos kostar lika mycket som en vecka på en annan ö! Även om ni blir bjudna på drinkar. Boende och mat är dyrt där.

Lycka till

Peter
Svara med citat