Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2007-08-09, 10:43
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Re: Gamoto! Vad dyrt allt i grekland har blivit....

Det er billig å spise ute i Hellas. Vi har ofte frokosten på hotellet, og hvis vi lager frokost selv, er det så små innkjøp for oss to at jeg ikke engang har festet meg med om det er dyrt eller billig, vanligvis ender det med at vi spiser frokost også ute mesteparten av dagene. Lunch og middag er vanligvis så billig at vi som regel ikke bryr oss med å se så nøye på høyresiden av menyen når vi bestiller på vanlige tavernaer.

Jeg leier aldri solseng, og kona pleier foretrekke å kjøpe en stråmadrass til 1 € eller 2, og ligge direkte på stranden, selv om hun noen ganger leier solseng som en avveksling, uten at jeg vet hva det koster.

Det er billig å leie bil, synes jeg, hvis man ikke MÅ leie av de store kjente byråene, og også holder seg borte fra de utleierne som blir anbefalt av turoperatøren.

Paraplydrinker og andre mixede drinker på bar tror jeg er ganske dyre, men vi kjøper det nesten aldri, foretrekker lokale drikkevarer på et ouzeri eller en taverna, og tar aften-Metaxaen fra supermarkedet på balkongen.

Så alt i alt har jeg ingen særlige bekymringer for prisnivået, og synes stort sett at turene er verdt hver eneste lepta. Ferien er for kort til å gå rundt og ergre seg over prisnivået!! Og de fleste av oss kjenner jo prisnivået sånn noenlunde på forhånd, slik at det kommer vel ikke som noe sjokk. Har man først bestemt seg for å reise, får man planlegge økonomien etter det, og da er det bare tøv å gå rundt og ergre seg over prisene når man først er der.

Men for å ha sagt det, jeg har all mulig sympati for barnefamilier som er i en annen økonomisk situasjon. Jeg har vært der, jeg også......

Senast redigerad av JohnS den 2007-08-09 klockan 10:48.
Svara med citat