Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2007-08-03, 08:38
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Re: Vilken dryck njuter du mest av?

For meg er elliniko sketo, den greske kaffen uten sukker eller melk, den mest greske av alle drikker. Alt det andre på listen over alternativer kan jeg nyte her hjemme også, men kaffen er helt eksklusivt reservert for besøk i Hellas. Jeg har selvfølgelig kjøpt en briki (kokekar for gresk kaffe), og kaffe, etter lange rådslagninger med ekspeditøren, men kaffen smakte ikke "riktig" gresk da jeg kokte den her hjemme, så det prosjektet har jeg gitt opp!

Kaffen er fast post på programmet om formiddagen, gjerne som tilbehør til en bok, mens min kone ligger på stranden. Da blir det som regel en "diplo" - dobbel - , de minste koppene blir så fort tomme. Bare synd at fler og fler steder serverer den uten det obligatoriske glasset med vann ved siden, slik at man må be om det spesielt, turister vil som regel ikke ha vannet, sier de. Men jeg har også opplevd et par ganger at når jeg sier jeg vil ha et glass vann ved siden når jeg bestiller kaffen, blir de nesten fornærmet. "Selvfølgelig får du vann, dette er en gresk taverna", var svaret sist, med trykk på gresk.
Svara med citat