Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-01, 20:16
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Semester förstörd.

Citat:
...et minimum av saklig begrunnelse bak kritikken.
Sedan när har saklighet något med kritik att göra? Det kanske var så att personen hatade grönt...

Sedan använder du själv fullkomligt vilseledande och generaliserande statistik i din argumentation. Man kan omöjligt bunta ihop öarna i Cycladerna eller Dodekaneserna, eller olika orter på Kreta (!), och räkna med att få en rättvisande statistik. Antalet gästsängar säger inget om vilka som utnyttjar dem, eller om hur turistifierad ön/orten är. Det kan ge en indikation men inte mer.

I Cyclanderna står väl Naxos, Paros och Myconos för de flesta bäddarna. Så finns det rätt många på Tinos också. Fast dit åker bara Greker! Och så jag då... Och det är den minst turistifierade ön i Cycladerna! Så det innebär att det finns många andra öar i Cycladerna som har ett betydligt lägre förhållande mellan antalet fast befolkning och antalet gästbäddar.

Och Rhodos ligger väl i Dodekaneserna? Om jag inte missminner mig... Hur många gästsängar finns det där? Att jämföra med tex Nisyros. Och då menar jag fortfarande per invånare.

Nä, ska statistiken ge något över huvud taget måste den brytas ner så den ges ö för ö! Och inte ens det säger speciellt mycket om hur turistifierad ön är, eftersom det hanteras olika på olika öar...

Det finns tre sätt att missleda någon annan: Lögn, förbannad dikt och statistik!!!!!!

Och nu försökte du använda det tredje alternativet. Men den gubben gick inte! Jag baserar detta på saklig kunskap och inte statistik!

Peter