Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-26, 12:04
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Air Tours "snart" i konkurs??

Citat:
Ursprungligen postat av FrazzeTiger2 Visa inlägg
Är de på väg att gå i konkurs eller? Har aldrig åkt med dem och efter detta vet jag inte om jag skulle våga. MVH En trogen Apollo resenär, Annette
Innan alla halshugger mig ..... så vill jag poängtera att jag har ALL förståelse för att man så klart vill att allt ska kännas så tryggt och bra som möjligt när man lägger ut en massa pengar på sin semester. Men, var kommer denna, ursäkta, hysteri ifrån så fort det inte handlar om de tre charterjättarna? Nej, jag är inte sponsrad av Airtours (även om det kanske är lätt att tro det) Däremot månar jag som regel alltid om alternativet till vad "alla" andra gör, en kontrast till majoriteten....

Läser på Airtours hemsida att bolaget är Sveriges femte största researrangör med cirka 1 miljon svenska kunder varje år. Airtours är svenskägt och såhär står det vidare på hemsidan - kopierar in:

Airtours har högsta kreditvärdighet enligt svensk och internationell standard. ”AAA-ratingen” är mycket svår att uppnå, och kontrolleras dagligen av oberoende part (Soliditet, D&B Sverige AB). Dessutom ställer vi för säsongen 2007 över 40 miljoner kronor i statlig resegaranti. Det betyder att vi har drygt 40 miljoner kronor på banken. Säkrade, för våra resenärers trygghet. Detta är helt i linje med hur vi vill agera som företag. När du väljer Airtours köper du inte bara en prisvärd resa. Du får också en solid och seriös researrangör ”på köpet”.

Kreditrating: AAA - Mycket god kreditvärdighet (Högsta kreditvärdighetsbetyget).
Källa: Kreditupplysningsföretaget Soliditet - oktober 2006.
Airtours innehar IATA-licens och resegaranti är ställd till kammarkollegiet (för år 2007 45 Mkr).

Jag reste med Airtours redan för fyra år sen, till Kreta och Rethymnon. Är ingen chartermänniska så det var i princip första gången jag testade charter. Blev otroligt nöjd. Snabb och smidig service. Vi landade före utsatt tid, transfern funkade utmärkt och hotellet var kanon. Priset var dessutom ett par tusenlappar billigare än t ex Apollo. Efter det har sambon rest med Airtours ännu ett par ggr, till Budapest bla. Vi bokade även flygbiljetter med Airtours till Aten förra sommaren när vi skulle båtluffa. Flera hundralappar billigare än både Fritidsresor och Apollo.

Så jag personligen skulle varmt rekommendera Airtours. Enda gången jag flugit med Fritidsresor, hade köpt enbart flygbiljett för ännu en båtluff, så var flyget försenat flera timmar .... Ja, jag är medveten om att det säkerligen finns en massa som bara har positiva erfarenheter av de tre charterdominanterna, och negativa upplevelser av Airtours - så jag poängterar att detta är mina högst personliga intryck!
Svara med citat