Citat:
Ursprungligen postat av Aggi
Har precis kommit hem från Lefkas, Nidri och hade en skön semester. Nu sitter jag hemma i Sverige och försöker "av-greklandisera" mig, och komma in i vardagen igen. Jag har rest en del och har alltid kunnat förstå mig på människorna jag mött. För första gången blev jag osäker nu när jag kom till Lefkas, jag syftar då på det manliga släktet! Kan någon förklara för mig hur man hanterar dessa varelser som förvrider huvudet på oss svenska kvinnor?
Vilka fördomar kan de grekiska männen ha och hur skiljer man på de schyssta och de som bara vill en sak?
|
som de andra sa så är det inte lätt att upptäcka det .. du får gå på magkänslan .. jag var i lefkas för en vecka sen ... och träffade härliga människor där .. dessutom så åkte jag till Korfu några dagar .. jag träffade underbara killar som behandlade både mig och min kompis som prinsessa ... en av killarna var jätte skum .. jag viste inte riktigt vad han ville .. trots att jag var svarthårig och inte dricker alkohol och inte ute efter sex och det sa jag till honom från början .. vi var 5 tjejer först och han bjöd oss alla på drink och när vi sa att vi inte dricker alkohol så fick han chock och fortsatte vara lika trevlig och snäll mot oss .. dessutom så fick vi skjuts fram och tillbaka alla fem .. sen bjöd han oss igen och då var vi bara två alltså jag och syrran på massa olika saker .. och han fick ingenting tillbaka .... absolut ingenting .. han var en riktig ängel .. fast i början när han pratade med oss och trodde vi allihopa att han var en sexgalen eller en äcklig våldtäktsman .. men det visade sig vara helt annorlunda ..
man kan säga att det handlar om tur .. har du tur så hittar du underbara människor ..