Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-25, 11:49
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kato Stalos????

Jag har också bott på Pegsus en gång när vi hade köpt en restresa och hamnade där. Var jättenöjd, det är ett bra hotell med den största hotellpool jag sett i Grekland (vilket iofs är väldigt få eftersom jag vanligen inte bor på sådana ställen).

Vi gjorde två fina promenader; En kväll gick vi till Pano Stalos. Man fortsätter samma väg som den upp mot Pagasus. Bara efter ett par kurvor har man kommit till "en annan värld" - underbar förstörd kretensk landsbygd. Den första vi mötte var en tant med två tänder och en höna under armen, som log med hela kroppen och hälsade Kalispera! I Pano gick vi runt och tittade på bylivet och sedan åt vi jättegott på taverna Merovigli med en underbar utsikt över bergen och dalarna och ner mot havet.

En dag gick vi längs stranden mot Chania. Gick genom gröna lundar och snåriga "skogar" och kom till den ena stranden efter den andra, där vi tog ett dopp och vandrade vidare. Det var också jättefint, om man nu gillar att röra på sig på dagarna. På eftermiddagen gick vi upp till vägen och tog bussen tillbaka igen.
Svara med citat