Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Istälett för badlakan (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=5119)

Alexandra 2006-06-26 08:09

Istälett för badlakan
 
Vi reste med ryggsäck och skippade badlakan för att få mer plats. Istället köpte vi oss 2 saronger var som tog ytterst lite plats. Dessutom torkar de under tiden man är i och badar:D
Rekomenderas verkligen!

/Alexandra

Hellen 2006-06-26 08:47

Sv: Istälett för badlakan
 
Jag tycker också saronger är perfekt!
De har så stort användningsområde, sol"madrass", klänning:eek: :p , kjol :eek::p , solskydd m.m.m.m dessutom är de lätt tvättade.

// Helén

Ioslina 2006-06-26 09:33

Sv: I stället för badlakan
 
En snusnäsduk är också bra som allti allo.........torkar även den fort! Har som solskydd i håret...bränt sig? blöt den i vattnet, lägg den där du bränt dig, borsta bort sand med på kroppen, samla stenar i, ha som kylförband om du gjort illa dig i foten som jag gjorde! slå in ömtåliga saker med när du reser..........m.m

inkfish 2006-06-26 10:42

Sv: Istälett för badlakan
 
2 saronger har jag också! De passar i varsitt ytterfack på ryggan. En att ha på stranden och en att ha hemma, typ mellan duschen och balkongen. Man tvättar dem i halvtid och klarar sig på det sättet under en två veckorsresa:)

Lindiz 2006-06-26 13:27

Sv: Istälett för badlakan
 
Sarong är ett måste... används till massor och tar ingen plats. Jag har flera stycken... som extra skugga över barnvagnen, som badlakan på stranden och som "morgonrock", kjol och täckare av för brända axlar... Och sen används den även som "koja" över lillemans huvud när det är sovdags... Varje kväll - året om, även här hemma. Men det kommer från hans första tripp till Grekland, då han var 9 mån. Vi la den över resesängen när han skulle sova.. sen har det hängt med över spjälsängen och nu i vanlig säng bara över hans huvud... :)

Alexandra 2006-06-26 18:05

Sv: Istälett för badlakan
 
Det som är skönt är att den inte blir så där tung som badlakan blir efter ett tag när det fyllts med sand och salt:D Och precis som ni andra säger, man kan ha sarongerna till så mycket mer!

/Alexandra

Anna Pernilla 2006-06-26 18:27

Sv: Istälett för badlakan
 
Funderar på att testa det i sommar eftersom handduken alltid blir så äcklig eftervart.Men, är det inte lika "äckligt" att ligga på solstolar med bara en sarong under? Jag tänker på att den är ju tunn och svetten rinner väl rätt igenom då.Lite ofräscht.Eller det kanske inte blir det:rolleyes: ?

Elisabet 2006-06-26 21:41

Sv: Istälett för badlakan
 
Citat:

Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Men, är det inte lika "äckligt" att ligga på solstolar med bara en sarong under? Jag tänker på att den är ju tunn och svetten rinner väl rätt igenom då.Lite ofräscht.Eller det kanske inte blir det:rolleyes: ?

Jag tvivlar på att solstolarna är särskilt mycket fräschare om man ligger på badlakan...
Det gäller att inte tänka på det bara :p

Lindiz 2006-06-26 21:53

Sv: Istälett för badlakan
 
Citat:

Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Funderar på att testa det i sommar eftersom handduken alltid blir så äcklig eftervart.Men, är det inte lika "äckligt" att ligga på solstolar med bara en sarong under? Jag tänker på att den är ju tunn och svetten rinner väl rätt igenom då.Lite ofräscht.Eller det kanske inte blir det:rolleyes: ?

Kan jag tyvärr inte svara på eftersom jag aldrig ligger på någon solstol!:eek::) Men jag tror nog att dom i vilket fall som helst inte är särskillt fräscha så du får nog bara strunta i att räkna bacilusker!:D

inkfish 2006-06-26 22:33

Sv: Istälett för badlakan
 
Citat:

Ursprungligen postat av Anna Pernilla
Men, är det inte lika "äckligt" att ligga på solstolar med bara en sarong under?

I år hade jag solstol vid två tillfällen när jag behövde komma åt parasollens skugga, det var första gången jag hade sarong på solstol. Och jag tyckte inte att den funkade riktigt lika bra som annars, den torkade inte lika fort när den låg på solstol.

Alexandra 2006-06-27 11:27

Sv: Istälett för badlakan
 
Vi låg både på solstol och på sanden, ibland la vi de våta sarongerna i sanden och la oss på den andra som var torr.

Jag hade velat ha med mig ett överdrag till solstolen som man kan beställa på taxfreen....

/Alexandra

inkfish 2006-06-27 12:14

Sv: Istälett för badlakan
 
Jag ligger så här:

http://i17.photobucket.com/albums/b7...i/P1010196.jpg

*längtar*snyft_drop

Det är konstigt, för sarongen torkade bättre på plastmattan än på solstol av plastväv...?

En fråga:

Är det nån som ser såna plastmattor i turistbutikerna längre? Min har hängt med i flera år och är på väg att fransa sönder sig, men jag har inte hittat nån ny och vill ha precis en sån. Tunn och enkel.

Anna Pernilla 2006-06-27 14:52

Sv: Istälett för badlakan
 
Har inte sett några sådanna plastmattor längre..Har väl inte tittat ihjäl mig heller efter de... Bastmattorna finns vet ja(men de tycker jag luktar...).Men jag brukar leta efter sådanna där till huvudet, som ser ut som en mini-solsäng.Supersköna att ha som huvudkudde:) .Har någon sett några sådanna?

Ioslina 2006-06-27 15:10

Sv: Istälett för badlakan
 
såg på naxos, såna där plastmattor för ca 0.80- 1.00 €
hade tänkt köpa själv, men trodde inte de var SÅ bra!?klapp_klap

Alexandra 2006-06-27 16:02

Sv: Istälett för badlakan
 
[INDENT]Så
[/INDENT]g sådana på Naxos, Ios, Mykonos och Santorini. Fanns även uppblåsbara kuddar typ sån man har på flyget fast rektangulär. Hade varit gott att ha:D

/Alexandra

inkfish 2006-06-27 21:12

Sv: Istälett för badlakan
 
Ska tydligen behöva åka till Naxos för att hitta en ny plastmatta då...:D

Några solsängar till huvudet har jag inte sett till. Jag har den uppblåsbara kudden som syns på bilden, ovärderlig

Marouli 2006-06-30 18:20

Sv: Istälett för badlakan
 
Jodå de finns på Patmos också! Vi köpte var sin ny i år,eftersom de gamla slängdes innan hemresan förra hösten.Vi fick dock leta lite extra innan vi fann dem! Tidigare har de stått rullade,ungefär som bastmattorna gör,men nu var de förpackade i plastpåsar,varav den ena innehöll en tämligen död spindel :eek: . Den som söker skall finna...som det står skrivetflabb_flab

inkfish 2006-06-30 20:27

Sv: Istälett för badlakan
 
Och du köpte ingen extra?

http://www.my-smileys.de/smileys2/23_3.gif

;)

Hellen 2006-06-30 20:31

Sv: Istälett för badlakan
 
Men.. du skall ju åka igen...., akta huvet;)

inkfish 2006-06-30 20:43

Sv: Istälett för badlakan
 
Ja, jag får hoppas att de finns på Folegandros eller Sifnos, omvägen om Patmos är lite lång...

Men de är så jäkla bra på stranden! Förr hade jag bast men de är joxiga att kånka omkring på och så går de sönder.

Plast är överlägsetklapp_klap


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT