![]() |
Bildgåta 5035 - Ouzo Samara Red från Lesbos
Hej alla! bye_bye
Det var länge sedan vi körde någon "specialare" Vad är detta nu då :confused: https://www.kalimera.nu/forums/pictu...ictureid=21047 //Conny :cool: |
Sv: Bildgåta 5035
Papandreou d.ä. ? 🤔😀
|
Citat:
flabb_flabflabb_flabflabb_flab Det var ju lite likt både en äldre variant av Georg och Andreas Papandreou.. Hmm... ja detta kan ju nästan vara vad som helst :) //Conny :cool: |
Är det ingen mer som kan våga sig på en gissning?
Det kostar inget :) Ledtråd 1: Jag körde en liknande gåta för några år sedan :rolleyes: //Conny :cool: |
|
Citat:
Hej Janne bye_bye Den framlidne politikern Venizelos hade skägg såg jag när jag googlade :). Det är tyvärr inte rätt... Ledtråd 2: Det behöver ju inte vara själva namnet på gubben som frågan avser utan var ansiktet sitter. Det finns en anknytning till en ö och någon form av facilitet på den ön. ...och personen har naturligtvis någon form av anknytning rent historiskt till allt detta! //Conny :cool: |
En fd. barägare på Samos?
/ Kajja bye_bye |
är det på Skiathos,men va karln hette de minns jag inte
|
Citat:
Det är inte en gammal barägare på Samos tyvärr.... Det hade nog varit för svårt flabb_flab. Ledtråd 3: Ön, med faciliteten, som hade anknytning till svaret på frågan, ligger i samma ögrupp som Samos. /Conny :cool: |
Ha ha..🤣C@nny det var en vild chansning bara.
Vet att The Corner i Pythagorion har en bild på grundaren i baren.. / Kajja bye_bye |
Citat:
Hej Kajja, Ja det är helt rätt att chansa :). Du får prova igen! //Conny :cool: |
Citat:
Hej Piam bye_bye Du tänker kanske på Alexandros Papadiamatis? Tyvärr är det inte rätt. Men...museet som är upprättat efter honom är värt att besöka. :) Ön som har en anknytning till det rätta svaret finns i den Östra Egeiska ö-gruppen. //Conny :cool: |
Kan inte gissa på ö, men kanske kan hjälpa om jag tror att det är en etikett på en (vin)/(ouzo)flaska Ang_elxAng_elx
Irene |
Citat:
Där löste du knuten! Det är etiketten på en flaska! Grattis klapp_klap Då återstår alltså bara att ta reda på vilken typ av flaska det är / innehåller, och vad den heter! //Conny :cool: |
_B-anana
Alltid nått, sa f-n när han kom till Åmål flabb_flab Irene |
Hej, jag gissar på ouzo Barbayiannis!flabb_flab
/Ullabye_bye |
Citat:
Hej Ulla bye_bye Den gröna ouzo Barbayianni är en av mina favoriter. Men tyvärr är det inte rätt :) //Conny :cool: |
Min gissning är att flaskan som gubben sitter på innehåller ouzo och att den har tillverkats på Lesbos.
Masse |
Jag har hittat en artikel med bild av många ouzobuteljer. Och i den raden finns den här mannen på en av etiketterna. Har inte lärt mig att skapa länkar, men kanske att ni kan hitta den med hjälp av detta.
https://www.lesvos.com/ouzo.html Masse |
Citat:
Hej Masse bye_bye Du har helt rätt! Grattis klapp_klapklapp_klapklapp_klap Rätt svar: Ouzo Samaras. "The red ouzo of Mytilene". https://www.kalimera.nu/forums/pictu...ictureid=21048 //Conny :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:43. |