![]() |
Kourosen i Arkeologiska museet i Vathy
http://www.kalimera.se/bilder/grekland-samos-kouros.jpg
Ibland känner man sig väldigt liten. Är det någon av er som har besökt denna ståtliga herre? Läs mer om denna fantastiska staty här. |
Sv: Kourosen i Arkeologiska museet i Vathy
Inte denne, men i Aten finns det också några fenomenala statyer i Nationalmuséet. Även om man mest badar och äter under sin vistelse i Grekland borde det finnas tid för besök hos något museum. ofta väldigt fina även på små orter.
|
Jajamensan
Fanns mycket att titta på där |
Citat:
|
Vi har också varit där, och som sagt han är mycket ståtlig och där är mycket annat att titta på.
Marilene |
Har tyvärr missat detta museum, trots många besök på Samos o trots att jag älskar att gå på museum! En lustig detalj det där med ilskna museivakter! Har aldrig förstått varför det är tillåtet att fotografera föremålen i museisamlingarna, men försöker någon ta en selfie bredvid ett utställt föremål kommer genast en arg vakt o visslar o skriker upprört.
|
Det finns ett gammalt resebrev som passar väl in här. Det handlar om en Kalimera-medlem som på skoj snorklade i Pythagorion och hittade en grekisk gudinna i vattnet, och som nu ska finnas på Arkeologiska museet i Pythagorion.
Läs resebrevet här. |
Japp besökt och väldigt intressant. 👍😄
|
Citat:
|
Resebrevet är bland det bästa, jag läst på Kalimera! Tack Lasse!
/ Jannis |
Citat:
/ Anne :) |
Vilken story!
Vart ligger museet i Phytagorion,jag ska dit och kolla på gudinnan när vi åker ner i maj. Pia |
När du åker ur Pytagorion mot Samos stad. Ligger på höger sida. 👍 Ja ca 2-3 hundra meter upp i backen.
|
Citat:
Visst är det en fantastisk historia! klapp_klap Ni som ska till Samos i sommar kan väl leta efter gudinnan och ta en bild. |
Menar du att vi ska dyka och letaflabb_flab
|
Ja du Piam då du lita att göra då. flabb_flabflabb_flab
|
Jag skippar dykningen,kommer aldrig ner till botten ändå.flabb_flab
Hur tänkte jag egentligen,må ju vara lättare och gå på museet,så så får det bli. Pia |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31. |