![]() |
Pushbacks
Man blir så förbannad.http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=6069155
|
Sv: Pushbacks
Ja, det där är förfärligt! Det finns inga ursäkter för det.
|
Jag blir så beklämd när jag läser detta,finner inte för vad jag känner,var är medmänskligheten idag.
Monica |
Ursäkter finns det många av..men inga bra.
Tyvärr har vi ju allvarliga problem på väldigt nära håll..Ukraina-Ryssland som vi måste ta på allvar.. Hasse |
Ja det känns inte kul att se allt vad som sker i världen och mer än en gång tänker jag när jag ser mina barnbarn hur DERAS värld kommer att bli. Det känns faktiskt skönt att vara 65 snart. Jag vill snart varken läsa tidningar eller se på nyheter, kan inte ta till mig all ondska.
Lissi |
Håller med om att det blir jobbigare och jobbigare, Lissi. Jag är just nu galen på Saudi-Arabien, som inte bara ägnar sig åt ett förfärligt kvinnoförtryck utan nu också piskar den där bloggaren innan han ska sitta tio år i fängelse. Jag saknar ord för hur vidrigt det är!
Men man kanske kan överleva genom att titta på enstaka goda exempel och glädjas åt dem. Som 15-åringen i Fosterland som fått uppehållstillstånd här. Det är en fantastisk historia. |
Citat:
Fy.....det är väl därför man längtar efter att hyra gårdshuset hos Nikoleta där man kan sitta som Ferdinand under ett olivträd i trädgården och lukta på blommor:D. Lissi |
Religion och pengar=makt...Vi har det bra och kan köpaköpaköpa...vem får pengarna i slutänden?Jag är ju själv företagare men ifrågasätter hur vårat samhälle...En liten klick tokrika"äger"halva världen...Det kan bara bli obalans...
Hasse |
Jag tror också att det handlar om makt - att religionen tas som en förevändning för maktutövning. Och jag tycker så oändligt synd om de miljarder fredliga troende som en del riskerar dra över samma kam som t ex terrorister.
|
Ja du Ink...vi är rörigt ense om det...Och att ett litet antal(egentligen)far ner och krigar för IS och sedan kommer hem???till Sverige igen för att vila upp sig.Är det inte undra på att fientligheter kommer?Om vi bara kan hjälpas åt så löser sig det mesta om bara viljan finns.
Hasse |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:55. |