![]() |
Vandra Chora-Eigali
Vi tänkte vandra mellan Chora-Egali i början av september. Bör man ha en
karta eller är leden bra markerad? Om man behöver en karta, vägbeskrivning var kan man i så fall få tag i en sådan? Tänkte göra en avstickare till Proitii Elias på vägen.Hur lång tid kan man behöva om man tar det lugnt?Är det någon som rekommenderar det här,hör gärna av er med era erfarenheter. |
Sv: Vandra Chora-Eigali
Citat:
Sen finns det säkert mer eller mindre avancerade kartor, men den här duger bra! 4,90 euro bra pris!. :) I Chora och Egiali har de också kartor i turistbutikerna. Angående vandringen mellan Chora-Egiali får ni nog snart svar på här, flera som har gått den vandringen.. jag ska också gå den nu senare i september -oktober.. så jag vill också höra mer om den! Jag var på Amorgos i 6 veckor nu i maj -juni, har gått de flesta vandringarna och har i princip bara denna kvar.. sen kanske jag går någon vandring i södra delen av Amorgos också.. MEN.. jag trivs bäst i norra delen. Om ni inte läst min tråd "Pireus-Amorgos"..så har jag där beskrivit alla mina vandringar om ni är sugna på att gå flera dvs!! Trevlig resa sen!! Sunny(som lääängtar ner).. bye_bye |
Hej
Anavasis karta funkar bra den med, den beskriver vandringen på baksidan Vandringen är helt fantastisk, men var bered på att det är dåligt med skugga på vandringen så det är ont om bra platser o vila på, det är inte svårt att hitta men det kan vara bra att ha en karta, den är som jag minns det inte markerad, men det satt skyltar på några ställen. |
Citat:
Citat:
http://www.kalimera.se/bilder/forum/grekland_440.jpg Bilden är tagen i Tholaria, du ser väderkvarnarna i Machos överst på berget, snett till höger om Langada. Läs om den vandringen här. |
Tack, Janne.. den vandringen har jag missat totalt.. dit måste jag gå.. fb_gilla
Förstår att vandringen till Machos börjar i Langada.. MEN.. vart?? Vandringen mellan Klostret - Egiali ser ju helt underbar ut.. sååå vackert!!.. :) |
Citat:
Det är ganska mäktigt att se Langada uppifrån. Så här ser det ut när man har kommit en bit upp. |
Citat:
LANGADA är dessutom min favoritby, jag kommer delvis att bo där i höst!! OK..då förstår jag vad du menar att vandringen startar..fint!! TACK!!..:) |
Citat:
De finns på engelska och det skulle förvåna mig om vandringen till Egiali inte finns med, den är väl en av de mer kända vandringarna på Amorgos. Den är fantastiskt spektakulär. |
För vandringar i Kykladerna brukar jag anlita vandringsbeskrivningarna på www.cycladen.be , där finns bl.a. den fantastiskt fina Chora-Egialivandringen som nr 5 på Amorgossidan. Hyfsat nyligen uppdaterad dessutom.
|
Citat:
Jag hade ju tänkt att gå vandringen tvärtemot alltså Egiali - Chora.. MEN det rekommenderade de inte här... får se hur jag gör sen... :rolleyes: |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:27. |