Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Mat & Dryck (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Så pinsamt! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36406)

sjöborren 2014-06-27 14:12

Så pinsamt!

Efter att vår vattenkanna börjat läcka, har jag nu använt stora petflaskor, vilket fungerat bra. Då jag är färdig med vattningen fyller jag flaskan med vatten/gödning och ställer tillbaks den i tvättstugan.

Idag fredag, tänkte jag pigga upp orkidéerna genom att bjuda dem lite näring - vilket inte händer ofta. Eftersom jag igår pantade burkar/petflaskor så fanns det bara en flaska kvar i tvättstugan. Och då orkidéerna behöver särskild näring hällde jag ut det gamla vattnet.

Det var då jag tömt flaskan jag kände lukten, och försent insåg misstaget. Jag hade hällt ut en liter Raki. Rakt ner i slasken! :eek: Nu hade det inte varit någon katastrof om det inte varit för att flaskan inte var vår; jag hade lånat den för att ta några centiliter till en grekisk afton.

Spritmissbruk tycker somliga ... själv tycker jag det är väldigt pinsamt! :o

sjöborren 2014-06-27 14:17

Sv: Så pinsamt!

Så skulle det kanske legat på kafé Kalimera ... :rolleyes: ;)

gunnar 2014-06-27 14:44

Ha ha, ja jag vet att det finns de här på Kalimera som tycker att Raki hör hemma i vasken.

Lissi 2014-06-27 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av gunnar (Inlägg 336699)
Ha ha, ja jag vet att det finns de här på Kalimera som tycker att Raki hör hemma i vasken.

Ganska många tror jag! Är det inte Rakomeli så kan det GÄRNA hamna i vasken för min del!

Lissi

Netwolf 2014-06-27 16:46

Jaja, du slipper stopp i avloppet iaf :)

yannis 2014-06-27 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 336711)
Ganska många tror jag! Är det inte Rakomeli så kan det GÄRNA hamna i vasken för min del!

Lissi

Detsamma för ossklapp_klap
Birgitta. (Flygfotogen är inget för Arne).

Masse 2014-06-27 22:07

Mest synd om orkidéerna kanske. De hade säkert blivit raka i ryggen och kanske uppskattat en jamare, eller Jamasare heter det kanske. :D

:) Masse

Alala 2014-06-28 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 336693)

Spritmissbruk tycker somliga ... själv tycker jag det är väldigt pinsamt! :o

Ja stackars Raki! :eek: Och stackars Sjöborre, om du inte snabbt kan skaffa lite Raki tll dem du "lånat" av så kanske du kan ge dem Ouzo i stället? flabb_flab

Jag tillhör ju dem som gillar Raki. Enda gången jag har fått "Arnes flygfotogen" var på båten Alexandros mellan Souvala och Agia Marina på Egina. Eller kanske var det bränslet Alexandros gick på. flabb_flabflabb_flab Och det var Ouzo, inte Raki! :eek: flabb_flab

/ Anne :)

yannis 2014-06-28 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 336747)
Ja stackars Raki! :eek: Och stackars Sjöborre, om du inte snabbt kan skaffa lite Raki tll dem du "lånat" av så kanske du kan ge dem Ouzo i stället? flabb_flab

Jag tillhör ju dem som gillar Raki. Enda gången jag har fått "Arnes flygfotogen" var på båten Alexandros mellan Souvala och Agia Marina på Egina. Eller kanske var det bränslet Alexandros gick på. flabb_flabflabb_flab Och det var Ouzo, inte Raki! :eek: flabb_flab

/ Anne :)

flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Så här på lördagsförmiddagen!
Birgitta.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.