Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Monica Pizanias hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=92)
-   -   Billigt inrikesflyg nästa år (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=34692)

Monica P 2013-10-22 16:59

Billigt inrikesflyg nästa år

Det har varit mycket prat och skriverier om sammanslagningen av flygbolagen Olympic och Aegean .

Jag vet för lite men har hört att det kommer att gynna bland annat öarna i utkanten- det sägs att man ska slussa vidare turister som kommer till Aten utifrån gratis eller väldigt blligt på inrikeslinjerna, kanske också få fylla planen som nu ibland går halvtomma av för mig okända skäl.

Värt att bevaka!

På tal om Jannes inlägg om grekisk musik i Stockholm: Vi (AMONI) har storfrämmande på söndag av sångaren Takis Vouis och gitarristen Giannis Giakoumakis och kontrabasisten Vangelis Kontopoulos. Kommer ni?

Arne 2013-10-22 17:44

Sv: Billigt inrikesflyg nästa år

Men Monica, heltvisst förbjöd EU på grund av konkurrensreglena Aegean och Olympic att gå samman. Det var förra året bolagen ansökte, och fick nobben.

Arne

Susie 2013-10-22 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 317352)
Jag vet för lite men har hört att det kommer att gynna bland annat öarna i utkanten- det sägs att man ska slussa vidare turister som kommer till Aten utifrån gratis eller väldigt blligt på inrikeslinjerna
Värt att bevaka!

Jeg læste det samme i dag. Spændende til hvilke øer, der udbydes disse billige billetter.

Susie 2013-10-22 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 317355)
Men Monica, heltvisst förbjöd EU på grund av konkurrensreglena Aegean och Olympic att gå samman. Det var förra året bolagen ansökte, och fick nobben.

Så vidt jeg erfarede, så er sammenlægningen blevet godkendt for kort tid siden.

Sunny12 2013-10-22 20:37

Instämmer låter spännande, eftersom jag ska till Aten i början av Maj, då kanske det finns en hel del öar att välja på med inrikesflyget och till ett bra pris...:)

larvih 2013-10-22 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Susie (Inlägg 317363)

Så vidt jeg erfarede, så er sammenlægningen blevet godkendt for kort tid siden.

Fra og med den attende oktober.

ciakoohler 2013-10-22 20:45

Önskade verkligen att jag kunde komma!! Träffade honom och hans Afrodite flera gånger på Rhodos på 70 o 80talet !!

KR 2013-10-22 20:48

Re: Billigt inrikesflyg nästa år

Ja du Monica, tänk om jag ändå kunde!

Masse 2013-10-23 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av larvih (Inlägg 317366)

Det innebär ju att fusionen/uppköpet är ett faktum. Om det sen blir billigare flygbiljetter återstår att se. Monopolförhållande brukar ju inte gynna låga priser.

:) Masse

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:36.