![]() |
Taxi
Är det någon som har koll på vad en taxi kostar från flygplatsen till Pythagorion? Måste väl ändå bli billigare än att köpa transfer.
Pian |
Sv: Taxi
Beräkna 7-8 Euro. Flygplatsen är belägen näranog på gångavstånd från Staden.
Arne |
Citat:
|
Hej!
Vi betalade 10 E per taxifärd för ett par veckor sen. (Utan taxameter..). Ha en trevlig semester! flabb_flab |
Att åka från centrum upp till klostret/tunneln kostade förrförra året 5 euro, men trots att det är i princip lika långt som till flygplatsen kostar det säkert minst det dubbla pga avgifter eller liknande...
|
Citat:
|
Citat:
|
Blir skatten betalt? Största problem i den grekiska ekonomin är det att det säljs utan kvitto och bokföring i tavernor, butiker, taxi osv.. Och då finns det inte garanti att skatterna blir betalda. Som ansvarskännande resenär vill jag alltid ha kvitto på allt jag köper/betalar. Fast mina pengar är ju redan här (lån och bidrag från Finska staten), så därför semestrar jag där var mina pengar redan är.:)
|
Citat:
- men det var vel heller v i som betalte for mye, 10 euro, da vi tok taxi fra Eva's Sunshine i Pythagorion til flyplassen for 6 år siden / 2007 - ifht til andre taxiturer både på den turen, og siden, var det dyrt bye_bye |
Citat:
Vi var två sällskap som skulle till olika ställen och han körde fort!!! Han hade nog bråttom tillbaka till flygplatsen för att hinna plocka upp fler kunder. :D Det kändes ändå ok! Ang_elx Helena - å ja, lite dåligt samvete har jag för att det varken var taxameter eller kvitton.... :o |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31. |