Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Lördagsmarknad i Chania (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=30942)

Freud 2012-07-06 22:26

Lördagsmarknad i Chania

Åker till underbara Kreta om 2 veckor. :)

Har en fråga angående Lördagsmarknaden i Chania, var finns den och hur hittar man dit?

Wardakis 2012-07-06 23:30

Sv: Lördagsmarknad i Chania

Gå förbi saluhallen österut. Gatan där marknaden är heter Minos. Följ tanterna med tomma kärror!
Gunilla

Wardakis 2012-07-06 23:42

Torsdagsmarknaden ligger vid havet i Nea Chora, gå till vänster i hamnen.
Gunilla igen - och som föredrar onsdagsmarknaden

Freud 2012-07-07 15:16

Tack för svaren! :)

Varför föredrar du onsdagsmarknaden?

UlfWiman 2012-07-07 16:42

Jag tror jag kan svara på frågsn:
Torsdagsmarknaden är för oss som köper mat och grönsaker inför nästa vecka. Det finns hur många grekiska damer som helst med "dramaten" i släptåg. Bra priser och ett stort utbud inklusive ost och fisk.

//Ulf

Wardakis 2012-07-07 17:14

Utbudet är ungefär detsamma på alla marknader men det är inte så många turister som hittat till onsdagsmarknaden. På det viset känns den mer genuin sommartid, på vintern är det ingen skillnad.flabb_flab
Gunilla - som snart kan gå på alla fyra marknaderna i Chania igenAng_elx

jan c 2012-07-07 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av UlfWiman (Inlägg 280602)
Jag tror jag kan svara på frågsn:
Torsdagsmarknaden är för oss som köper mat och grönsaker inför nästa vecka. Det finns hur många grekiska damer som helst med "dramaten" i släptåg. Bra priser och ett stort utbud inklusive ost och fisk.

//Ulf

Nu har det blivit så att lördagsmarknaden har mera av allt mat grönsaker kläder .Gäller under ej turistsäsong.

Birger 2012-07-08 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Wardakis (Inlägg 280604)
Utbudet är ungefär detsamma på alla marknader men det är inte så många turister som hittat till onsdagsmarknaden. På det viset känns den mer genuin sommartid, på vintern är det ingen skillnad.flabb_flab
Gunilla - som snart kan gå på alla fyra marknaderna i Chania igenAng_elx

Gunilla,
var hittar jag onsdagsmarknaden?
Fyra marknader?

Wardakis 2012-07-08 16:27

Det berättar jag inte Birger;)! Skojar bara, den ligger några kvarter väster om busstationen och sen rakt upp över Boutsari och något kvarter upp, gatan den ligger på har nord/sydläge. Ser du tanter med fulla vagnar går du i motsatt riktning:rolleyes:.
Måndagsmarknaden ligger i närheten av Dikastiriou, tingsrätten vid den stora rondellen. Det var många år sedan jag var på den, upplevde den som den minsta marknaden.

lolis 2012-07-08 16:33

Lördagsmarknaden har mer av allt :confused: :o
Följ tanterna med tomma kärror eller gubbarna som går ett par steg längre ner på Minoos dock inget att rekommendera.
Lolis

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:14.