Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Santorini (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=84)
-   -   Fegis... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=23136)

Riitta 2010-04-29 17:42

Fegis...

Hade tänkt och vara lite tuffare än vanligt och boka boende först på plats på Santorini:cool:
Hur gick det? Dåligt:D
Nu har jag bokat 2 nätter på Honeymoon före hemresan och det blir säkert hur bra som helst:rolleyes::)

Kan vara tuff på Astypalea och Amorgos i stället:cool::)

Riittabye_bye

Eva L 2010-04-29 21:55

Sv: Fegis...

Hur enkelt som helst då ni reser i lågsäsong. Hamnen i Katapola komer att vara full av människor som har boende att erbjuda. Bara att välja och vraka.

Eva

Riitta 2010-04-29 22:03

Vi hamnar nog i hamnen i Egiali, tror jag, men det går säkert bra där också:)

Riittabye_bye

Eva L 2010-04-29 22:05

Säkert om det är dit ni vill.

Eva

Riitta 2010-04-29 22:06

Vi vill ju bo mesta delen av tiden i Katapoula,men om båten lägger till i Egiali, så kan man ju stanna där ett par dagar först:)

Riittabye_bye

inkfish 2010-04-29 22:11

Du har gjort helt rätt, Riitta:D

Min uppfattning är att vanliga rumsletarnormer liksom inte funkar på Santo. Det som låter som mitt-i-Fira-med-utsikt-för-30 E i hamnen visar sig vara i-Karterados-utanför-Fira-med-utsikt-mot-grannens-dass. Visserligen för 30 E men vill du slippa dasset kostar det 50.

Så på Santorini är det ofta bekvämast att boka. Jag tror dessutom att just ni kommer att trivas på just Honeymoon:).

sjöborren 2010-04-29 22:15

Jag förstår att det måste kännas skönt att veta att boendet - dagarna före hemresan - är bokade. Där emellan kan du tuffa till dig. :cool:

Lilla sjöborren som nästa helg reser dit näsan pekar ...
och den pekar nästan alltid till Grekland. :D

Masse 2010-04-29 22:46

Får man svära i kyrkan? Nej det får man inte. Men .....

Jag har passerat Santorini en gång, från flygplats till hamn, på väg till Naxos. Men för mig som älskar både Grekland och Spanien så får jag intrycket av att Santorini (från vad jag läst) och Playa Ingles på Gran Canaria är ungefär lika ......... Kiviks marknad!!! Väldigt mycket tingeltangel och turistfällor, och väldigt lite av Grekland/Spanien. Men Santorini är ju lite av en knutpunkt för resandet till Kykladerna och då får man göra det bästa av det.

Jag tycker att det är en MYCKET god idé att säkra såväl utresa som hemresa vad gäller att vara på plats i god tid. Ett par nätter på Santorini före hemresa verkar således för mig som en mycket god idé. Semester är = avkoppling. Då skall man inte bygga in stress i sin tidsplan. Och jag har ännu inte hittat någon plats i Grekland som jag inte skulle vilja stanna två nätter på.

Trevlig resa!

Cathina 2010-05-02 20:58

Jag har också förbokat dom sista 3 nätterna (på Honeymoon) på Santorini innan avfärd hem till Sverige i juni :)
Känns bäst så när man båtluffar med två 16-åringar och vill slippa leta boende dom sista nätterna.

Riitta 2010-05-02 21:08

När i juni skall ni vara där? Vi skall vara från den 17:e till den 19:e:)

Riittabye_bye

Cathina 2010-05-02 21:23

Vi är där från 25:e till 28:e, dvs kommer dit på midsommar (fredag) och åker hem på måndagen :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:49.