![]() |
Ny flygrutt Aten-Kalamata
klapp_klapAigeian Airlines börjar flyga rutten Aten-Kalamata-Aten den 14 maj i år
Samtidigt som den nya motorvägen mellan Tripoli-Kalamata börjar ta form och ska öppnas i år_B-anana Bra för oss alla Peleponnesos vänner! |
Sv: Ny flygrutt Aten-Kalamata
Motorvägen blir ju jättebra kan jag tänka....sen hade jag förstås hellre haft flyg Kastrup-Kalamata;)
Lissi - som är glad för Din skull |
Tack Lissi:)
Otroligt:eek: sökte på Kastrup-Kalamata! Och det finns faktiskt och billigt var det också! Datumen var Utresa - Måndag 07. juni 2010 http://banner.destination.se/iad/cac...5830bf62967c23 SAS Flight 777 Avgår:08:55 Kastrup (CPH) Landar:13:10 Hellinikon International Airport (ATH) http://banner.destination.se/iad/cac...5830bf62967c23 AegeanAirlines Flight 454 Avgår:15:05 Hellinikon International Airport (ATH) Landar:15:50 Kalamata (KLX) Hemresa - Måndag 28. juni 2010 http://banner.destination.se/iad/cac...5830bf62967c23 AegeanAirlines Flight 453 Avgår:11:05 Kalamata (KLX) Landar:11:50 Hellinikon International Airport (ATH) http://banner.destination.se/iad/cac...5830bf62967c23 CimberAir Flight 3467 Avgår:13:30 Hellinikon International Airport (ATH) Landar:15:45 Kastrup (CPH |
Oj så snabb Du var.....Ja tänk om man kunde boka bara så där rakt av..;). Nu vågar och får jag inte då jag är arbetslös och måste stå till arbetsmarknadens förfogande i Sverige var dag:D Men vem vet när det vänder??
TACK för all info! Lissi |
Fantastisk!!! ....men jeg finner ikke noe om dette på Aegean sin hjemmeside!:confused:
Jeg har booket flere reiser til/fra Athen, og jeg er lei av å ta bussen. Det er fantastisk at alternativet med fly på strekningen Athen/Kalamata er kommet. I og med at det ikke er kommet noe på Aegean sine hjemmesider enda, -hvor finner jeg tider og priser? |
De har inte lagt ut det än på sina sidor,det sades på grekisk tv under julen samt i grekiska tidningarna.
Det ska bli 2 avgångar per dag, 9.55 och 15.05. flygtid 45min, pris ca 40-45€ enkel väg om allt nu går enligt planerna.Vi håller tummarna. Samtidigt börjar ju Berlin Air flyga från Berlin till Kalamata och Norweigian och Estonian Airline till Aten plus att nya motorvägen ska öppnas. Kan det bli bättreklapp_klap |
Takk for gode nyheter, Anneli :D - jeg har sendt en mail til Aegean og spurt når billettene til Kalamata kan bookes online :)
|
Det går redan att boka hos tex vissa resesajter för tex 851 SEK tor i juni :)
|
Hjemreisen fra Kalamata i høst er booket :)
- ekstra bra er det at flytiden passet godt med billettene vi har booket hjem fra Athen - flyet går 3 timer etter ankomst fra Kalamata :D |
klapp_klapSå roligt, och priset var väl inte helt fel heller:)
|
Citat:
|
Citat:
Jag gick in på www.skyscanner.com Fick en enkel biljett för 295:- skr flabb_flab |
Citat:
|
Prisen var jo fantastisk! klapp_klap
Bussen (inkl. bussen fra flyplassen) koster jo nesten NOK 400 tur/retur! |
Det var väldigt trevliga nyheter.....då kanske jag kan åka ner och hälsa på lite oftare...har redan börjat kolla efter biljetter!
|
Citat:
Καλησπέρα σας κυρία, Thank you for contacting Aegean Airlines. Further to your query, we would like to inform you that so far we haven’t got any information concerning flights to/from Kalamata. As soon as we have any news, our website will be updated immediately. We remain at your disposal for any communication in the future. Og dette er jo litt merkelig :confused: - siden vi er flere som har booket billetter på strekningen for mer enn en uke siden :) |
Samma mejl fick jag:)
|
Ja dette er virkelig merkelig!!! :confused:
Flere norske billettselskaper har denne ruten inne! Vi får bare vente å se, men de som selger billetter må få beskjed. Kari: Kan du videresende svaret fra Aegean til Finn, Wideroe? :) |
Citat:
|
Konstigt verkar det att Aegean Airlines inte lagt ut dem.:confused: Ändå kan man boka biljetterna .
Jag känner flera som har bokat via olika resesajter.Och flera grekiska webbsidor annonserar om denna flygrutt. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59. |